.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روند بیماری ام اس در مازندران رو به افزایش است
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: روند بیماری ام اس در مازندران رو به افزایش است.

به گزارش شمال نیوز، رسول ظفرمند صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان مازندران اظهار کرد: 4 هزار و 112 نفر از بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت هستند و سالانه 40 میلیارد تومان اعتبار برای این قشر اختصاص داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه اگر به این بیماران آموزش خودمراقبتی انجام شود، بسیاری از هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد، گفت: هزار و 375 بیمار تالاسمی، هزار و 66 بیمار ام اس، 155 بیمار هموفیلی، 952 دیالیزی و 560 بیمار پیوندی در استان تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران در ارتباط با اجرای طرح استحقاق‌سنجی در استان، گفت: فاز نخست این طرح در استان در حال اجرا است و پیگیری برای تکمیل این طرح در دستور کار است.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا روند تعداد بیمارن خاص در استان مازندران رو به افزایش است، یا خیر؟ گفت: تعداد بیماران ام‌اس در استان در حال افزایش است و شاهد رشد تعداد بیماران کلیوی هستیم.

ظفرمند خاطر نشان کرد: روند بسیاری از بیماری‌ها در استان قابل کنترل است، اگر عوامل محیطی در ارتباط با بیماری‌های خاص به خوبی شناسایی شود تا حدودی قابل کنترل است.

وی با اعلام اینکه ترس از مواجه شدن با بیماری یکی از دلایل پیشرفت بیماری‌ها است، افزود: فرهنگ‌سازی در این حوزه باید به صورت جدی انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اعلام اینکه بیماری تالاسمی در استان تا حدودی کنترل شده است، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی برداشته شده است.

وی در ارتباط با عارضه‌دار بودن داروهای ایرانی بیماران تالاسمی بیان کرد: این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود، یک ضعف علمی در ارتباط با این ادعا وجود دارد و باید با همکاری دانشگاه این موضوع مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد، در حال حاضر ادله علمی مبنی بر موثر و غیرموثر بودن داروی ایرانی وجود ندارد.

ظفرمند در درباره فرهنگ نامناسبی که بین مردم در دریافت خدمات از بخش خصوصی در استان مازندران بین مردم نهادینه شده است، گفت: بنده منکر تمیز بودن ملحفه و تخت بخش خصوصی نیستم ولی باید بپذیریم که میزان خدمات بخش دولتی در استان مازندران به لحاظ درمانی بسیار مناسب است، بنده از طرفداران بخش خصوصی می‌پرسم که آیا شما برای استفاده از ملحفه تمیز بخش خصوصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اید یا برای دریافت خدمات مناسب درمانی!

وی در ارتباط با دلایل عدم موفقیت طرح پزشک خانواده شهری در استان مازندران، گفت: بستر نامناسب فرهنگی، عدم وجود سخت‌افزاری مانند اینترنت، نبود نرم‌افزارهای مناسب اجرای طرح از گذشته، عدم وجود بستر نرم‌افزاری پرونده سلامت و در نهایت کمبود اعتبارات ویژه و پایدار این طرح می‌توان اعلام کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.352 seconds.